God webdesign kan bli dårlig


Nå denne tannlegen allerede hadde et nettsted som var rangering ekstremt godt. I tillegg hadde utformingen av nettstedet blitt profesjonelt satt sammen. Men til tross for å være i topp fem oppføringer og tiltrekke seg en betydelig mengde trafikk, mengden av ny virksomhet generert fra nettstedet var meagre.

Nettsider som gir oss en dårlig opplevelse

Nylig ble vi bedt om å sitere på en nettside for en tannlege, rett over byen fra vårt Perth webdesignstudio. Nå denne tannlegen allerede hadde et nettsted som var rangering ekstremt godt. I tillegg hadde utformingen av nettstedet blitt profesjonelt satt sammen. Men til tross for å være i topp fem oppføringer og tiltrekke seg en betydelig mengde trafikk, mengden av ny virksomhet generert fra nettstedet var meagre.

Jeg hadde en følelse, veldig raskt om hva problemet var, men måtte gjøre videre forskning for å bekrefte. For mer informasjon, gå til www.10-website-programming-tricks.com. Gjennom min forskning oppdaget jeg at min klient ikke var alene i sin bransje med det overveldende temaet for tannnettsteder som en av cheesy smiler fra alle aldre og prangende skiftende grafikk.

De forlot meg følelsen bekymret for at hvis jeg gikk for å se at tannlegen at jeg hadde å gjøre med noen som var alt om markedsføring og kanskje ikke er den beste tannlegen rundt – OUCH!.

Du må forstå at når du utformer et nettsted må du sørge for at du gjør alt du kan for å generere maksimal tillit fra potensielle kunder.

God grafisk design er ikke nødvendigvis god webdesign

Hvis nettstedet genererer tillit, vil det gi kunden tillit som kreves for å forplikte seg til å gjøre en kjøpsbeslutning (I dette tilfellet – å gjøre en avtale). Nå, det som hadde gått galt er at webutviklerne hadde fokusert mer på å prøve å komme over det faktum at denne tannlegen var teknologisk avansert ved å sette sammen en prangende nettside. Mer flash = mer imponerende: FEIL!. Hva sluttresultatet var imidlertid at nettstedet helt undergravd tillit til sine tjenester, fordi det ga inntrykk av en over selge og i det medisinske yrket dette er et klart nei-nei.

Interessant, for å sikkerhetskopiere denne mistanken tannlegen deretter fortalte meg en historie om noen som ble henvist til ham av en pasient. Men før han handlet på henvisningen, sjekket den potensielle pasienten ut tannlegens nettside, noe som fikk ham til å spørre sin venn. “Er du sikker på om denne fyren?”.

Det som hadde skjedd er at nettstedet hadde undergravd tilliten som hadde blitt satt opp av venn av henvisning. Du kan også besøke oss på www.29web-design-tricks.com. Heldigvis, i dette tilfellet, hadde han sjekket med sin venn som fortalte ham å glemme nettstedet og gå og se tannlegen. Men hvor mange andre henvisninger ble skremt av et nettsted som syntes å overselge personen eller tjenesten?

Lærdommen her er å sørge for at når du designer et nettsted som du tar hensyn til, dine spesifikke målmarkeder forventninger om din bransje og design til psykologi av dette markedet og dets forventninger. Medisinske fagfolk bør definitivt ikke prøve å overselge seg selv og være klar over at en overforbruk av flash og arkivfotografi kan undergrave tillit og være skadelig for virksomheten din.

Vi fant senere ut at klientens kone hadde hatet hans nettsted. Kanskje neste gang vil han høre på henne.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *